Thursday, September 3, 2009

NY Daily News issues correction to debunked Roxanne Shanté article

The New York Daily News has appended the following correction to its now-debunked story on rapper Roxanne Shanté:

Correction: It has come to the attention of the Daily News that a number of statements in this article written for the Daily News by a freelance reporter are, or may be, false. Cornell University has told us that Shante did not receive any degree from it under either her birth or stage name. We have confirmed that prior to the article, at least four publications on Cornell's own website reported that Shante had earned a Ph.D. from the university. Those references have now been removed. And in response to an inquiry today, Marymount College stated that Shante attended there for less than one semester.

Numerous e-mail and telephone inquiries by the freelance reporter to Marymount during the preparation of the article to confirm Shante's account were not responded to. Finally, there have been recent media reports that there never was an education clause in Shante's recording contract. When the reporter contacted Warner Brothers Records about the contract before the article, its only response was that it was having difficulty finding someone within the company who could "talk eloquently" about it.

No comments:

Post a Comment

Comments here are moderated. I appreciate substantive comments, whether or not they agree with what I've written. Stay on topic, and be civil. Comments that contain name-calling, personal attacks, or the like will be rejected. If you want to rant about how evil the RIAA and MPAA are, and how entertainment companies' employees and attorneys are bad people, there are plenty of other places for you to go.